April 10, 2007

جهت آینده این وبلاگ: بیشتر سینمائی

مطالب این وبلاگ از این به بعد بیشتر سینمائی خواهد بود بخصوص که هردو نویسندگان این وبلاگ اهمیت خاصی برای سینما قائلند.

من نه یک تحصیلکرده در زمینه سینما هستم و نه دارای تجربه ای در این زمینه، اما سالهاست مشغول به بازی در فیلم "زندگی خودم" هستم و گاهاٌ سناریست و کارگردان آن نیز بوده ام. در واقع همه ما به نوعی بازیگران نقشمان در این جهان و زندگی هستیم. سینما نیز نمائی از ذهنیت یک کارگردان از همین زندگی و زنده بودن است. سینمای واقع گرایانه و حتی ژانر های کمدی و فانتزی همه بازتابی از ذهنیت سناریست و یا کارگردانی است که در حال تفسیر این "بودن" است. و من به عنوان بازیگر و نیز ناقد و شاهد بازی سیاهی لشکران، بازیگران و ستارگان "فیلم زندگی" این صلاحیت را در خود می بینم که تراوشات ذهنی بازیگری مثل خود را نقد و تفسیر کنم. منتقدی حرفه ای نیستم و این وبلاگ صلاحیت به مبارزه طلبیدن نقش مفسران مجلات چاپی و آنلاین و غیره را ندارد. اما به عنوان کسی که فیلمهای بیشماری را دیده است و شاید بتواند خود را تماشاچی حرفه ای بنامد حرفهائی برای گفتن دارم. با بسیاری از این فیلمها به شکلی زندگی کرده ام که با گذشت ماهها یا سالها تصویر ذهنی آن برجسته و تاثیر آن هنوز قوی است. چیزی که از این وبلاگ خواهید گرفت هشدار برای فیلم بد و بی ارزش و برجسته کردن آثار ماندگار و بی بدیل است.

No comments: